Week 1 Zuid Afrika

Na een reis van meer dan 24 uur, arriveerde ik op 8 januari rond 10 uur bij de campus. Achteraf was dit de dag dat ongeveer alle bewoners uit het huis vertrokken en er nieuwe kwamen wonen. Doordat bijna iedereen de cambridge engels course gaat volgen, zal het merendeel van de groep bij elkaar blijven de komende 9 weken. Het is puur toeval dat dit allemaal Nederlanders zijn. De groep van 12 is met 2 Brazilianen en 1 Congolees compleet.

De 1e week kan kort samengevat worden door te zeggen dat we elkaar hebben leren kennen door veel te uiteten en te gaan stappen. We hebben plekken bezocht zoals Stones (poolbar), longstreet (uitgaansstraat) en verschillende andere barretjes en restaurants. Ook hebben we 1x aan het strand in Seapoint gegeten waar we tegelijkertijd de zonsondergang hebben bekeken. Erg mooi om te zien met de tafelberg die de rest van het uitzicht compleet maakt. Het maakt trouwens niet uit waar je heen gaat, de Tafelberg blijft de achtergrond (en in sommige gevallen het middelpunt).

De week werd afgesloten door te gaan surfen in Muizenberg. Ook een hele mooie ervaring om te doen. Hoewel het erg zwaar was, is het zeker de moeite waard en voor herhaling vatbaar. 'S avonds heb ik natuurlijk Psv gekeken en zien winnen, dus een prima dag gehad vandaag.